Városházi Esték
A Városházi Esték vendége lesz április 7-én 18 órától Kalcsits Péter tengerészkapitány. Magyarországnak mi köze lehet a tengerhajózáshoz? Bizonyára nem nagyon ismert, hogy egészen a rendszerváltozásig, sőt kicsivel még utána is futottak nagy óceánjárók magyar lobogó alatt. A 80-as években még 21 hatalmas hajónk volt. Az első két nagy tengerjárónkat Bulgáriában gyártották, 1965-ben álltak szolgálatba.
A Városházi Esték vendége lesz április 7-én 18 órától Kalcsits Péter tengerészkapitány.
Magyarországnak mi köze lehet a tengerhajózáshoz? Bizonyára nem nagyon ismert, hogy egészen a rendszerváltozásig, sőt kicsivel még utána is futottak nagy óceánjárók magyar lobogó alatt. A 80-as években még 21 hatalmas hajónk volt. Az első két nagy tengerjárónkat Bulgáriában gyártották, 1965-ben álltak szolgálatba. Aztán elkészült két szovjet hajó, az Ady és a Petőfi, őket követte a 15 ezer tonnás Vörösmarty. A lengyelek építették a Csokonait, a Radnótit, a Sajót, a Bodrogot és a Köröst. 1988-ban még Kínától is rendeltünk három hajót, ám már nem vettük át őket – erről is hallhatnak a Magyar Tengerészek Egyesületének tagjától. Kalcsits Péter 38 éve járja a tengereket, sőt mint megtudtuk hamarosan ismét vízre száll.
Az előadás témája: A magyar tengerhajózás Horthy Miklós után. A nemzetközi tengerhajózás helyzete napjainkban.
Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt.